Monday 17 August 2020

DWA JEDNAKOWE LIŚCIE

DWA JEDNAKOWE LIŚCIE Leibniz stwierdził filozoficznie, że w całym świecie nie ma dwóch jednakowych liści. Ja już od dawna zauważyłem, że nie ma jednego człowieka, który miałby takie same poglądy jak ja. Jestem na przykład metafizycznym dualistą, lecz nie wierzę w boga, a już na pewno nie zależy mi śmiertelności duszy. Jestem z pochodzenia Żydem a potrafię zrozumieć Palestyńczyków Jestem pro-choice, a nie uznaję ataków na słynne od paru dni furgonetki. Jestem za gejami, a to, co się działo ostatnio w Warszawie: akcja pomnikowa, rozróby na ulicach, a dodatkowo niszczenie furgonetek i bicie ludzi - uważam, za zwykłe chuligaństwo. Na świecie nie ma dwóch jednakowych liści - ale jeśli Czarzasty i Sikorski mają podobne negatywne uczucia do tej sprawy, to być może trochę w tym racji. Ja po prostu nie przypuszczałem, że będę kiedyś zgadzał się z Czarzastym w kwestii, która nie wygląda na elementarną oczywistość. Są jeszcze dwa argumenty, którymi posługują się militanci i do których trzeba się odnieść 1) Furgonetki pro-life są irytujące. Zgłaszamy je policji. Policja nic nie robi. Bierzemy sprawy we własne ręce. Moja odpowiedź? To są samosądy. Alternatywna sprawiedliwość nie powinna mieć miejsca w społeczeństwie demokratycznym. Nawet tak ułomnie demokratycznym jak Polska. 2) Robimy to, co sufrażystki. One łamały prawo i miały osiągnięcia. Ich działalność była skuteczna. Uważamy je dzisiaj za bohaterki. Moja odpowiedź? Sufrażystki nie miały innych kanałów artykulacji. Były pozbawione prawa głosu. Usunięte poza nawias demokracji. Geje w Polsce nie są. Mają prawo głosu w wyborach. Inaczej niż sufrażystki, które nie miały. Dlatego geje nie muszą uciekać się do "tyrroru".

No comments:

Post a Comment